Τρίτη 19 Μαρτίου 2019

ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ!!!!!

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 19/3/2019




Σήμερα στη Γλώσσα   προχωρήσαμε στο μάθημα ‘’Καράβια’’ (ΒΜ σελίδα 36-37) και κάναμε το 110ο Φυλλάδιο Γλώσσας.

Στα Μαθηματικά κάναμε τις ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών (σελίδα 30) καθώς και το 97ο Φυλλάδιο Μαθηματικών.

Για αύριο οι μαθητές έχουν τα εξής:
  •  Αντιγραφή (3 φορές) τη φράση (ΒΜ σελίδα 36 κάτω κάτω ) -> Θέλω να ταξιδέψω με ένα καϊκι.
  •  Ανάγνωση το κείμενο σελίδα 36 στο ΒΜ.
  • Κοιτάω την άσκηση 1 του 110ου Φυλλαδίου Γλώσσας έτσι ώστε αύριο να μπει παρόμοια άσκηση κάτω από την ορθογραφία.
  •  Άσκηση 5 από το 110ο Φυλλάδιο Γλώσσας.



Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 18/3/2019








Σήμερα στη Γλώσσα   κάναμε τις ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών (σελίδα 35) καθώς και το 109ο Φυλλάδιο Γλώσσας. Επίσης , κάναμε ασκήσεις στο κίτρινο τετράδιο.

Στα Μαθηματικά προχωρήσαμε στο Κεφάλαιο 43(ΒΜ σελίδα 34-35) και κάναμε το 96ο Φυλλάδιο Μαθηματικών.

Για αύριο οι μαθητές έχουν τα εξής:
  •  Αντιγραφή (2 φορές) τη φράση από την  άσκηση 4 στο τετράδιο εργασιών Γλώσσας (σελίδα 35).
  •  Ανάγνωση ξανά το κείμενο σελίδα 35 στο ΒΜ.
  • Κοιτάω την άσκηση 3 του 109ου Φυλλαδίου Γλώσσας έτσι ώστε να μπει παρόμοια άσκηση αύριο κάτω από την ορθογραφία.




Στη Μελέτη Περιβάλλοντος  κάναμε το μάθημα ''25η Μαρτίου - διπλή γιορτή''. Μιλήσαμε για το τι γιορτάζουμε , αναφέραμε τους ήρωες της επανάστασης και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο.




Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 14/3/2019


Σήμερα στη Γλώσσα  προχωρήσαμε στο μάθημα ‘’Τι κρύβει το μπαούλο’’ (ΒΜ σελίδα 35) και κάναμε το 107ο Φυλλάδιο Γλώσσας.

Στα Μαθηματικά κάναμε τις ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών (σελίδες 28-29).

Για Δευτέρα  οι μαθητές έχουν τα εξής:
  • Ανάγνωση (ΒΜ σελίδα 35) -> όλο το κείμενο
  • 108ο Φυλλάδιο Γλώσσας
  •   95ο Φυλλάδιο Μαθηματικών




Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 13/3/2019










Σήμερα στη Γλώσσα  κάναμε στο τετράδιο εργασιών τις ασκήσεις (σελίδα 34) καθώς και το 106ο Φυλλάδιο Γλώσσας.

Στα Μαθηματικά προχωρήσαμε στο Κεφάλαιο 42 . Κάναμε στο Βιβλίο μαθητή (σελίδα 32-33)  τις ασκήσεις καθώς και το 94ο Φυλλάδιο Μαθηματικών.  

Για αύριο οι μαθητές έχουν τα εξής:
  • Ανάγνωση (ΒΜ σελίδα 34) -> όλο το κείμενο.
  • Αντιγραφή (2 φορές) τη φράση (από το τετράδιο εργασιών , άσκηση 3)  -> Ποιος να πάρει το καπέλο; Ο ποντικός ή η κότα;
  •   Κλίνω στο κίτρινο τετράδιο τα ρήματα:  εγώ πέφτω ,εγώ περιμένω.



Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 12/3/2019



Σήμερα στη Γλώσσα  προχωρήσαμε στο μάθημα ‘’ Δώρα για την Ιωάννα’’ (ΒΜ σελίδα 34) και κάναμε το 105ο Φυλλάδιο Γλώσσας.

Κάναμε επίσης ασκήσεις στο τετράδιο πρώτης γραφής.

Στα Μαθηματικά προχωρήσαμε στο Κεφάλαιο 41 ‘’Ο χρόνος’’ (ΒΜ σελίδες 30-31) και κάναμε ασκήσεις στο πράσινο τετράδιο  καθώς και ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών (σελίδες 26-27) . 

Για αύριο οι μαθητές έχουν τα εξής:
  • Ανάγνωση (Βμ σελίδα 34) -> Λίγες μέρες …. μύτη του!
  •  Αντιγραφή (2 φορές) τη φράση -> Ποια σακούλα είναι για μένα; Η μικρή ή η μεγάλη; (σελίδα 34 ΒΜ κάτω κάτω).
  • Κλίνω στο κίτρινο τετράδιο τα ρήματα:  εγώ ποτίζω , εγώ απλώνω.



Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ!!!!!

ΤΟ ΤΡΕΛΟ ΤΟ ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ!!!




Από τα λίγα έθιμα που διατηρούνται αυτούσια ως τις μέρες μας, το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που δένει απόλυτα με το χρώμα και το κέφι της αποκριάς. Το γαϊτανάκι πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες του Πόντου και της Μικράς Ασίας και έδεσε απόλυτα με τα άλλα τοπικά έθιμα, αφού η δεξιοτεχνία των χορευτών αλλά και ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο!



Δεκατρία άτομα χρειάζονται για να στήσουν το χορό. Ο ένας κρατά ένα μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν 12 μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα. Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και δίνουν το όνομά τους στο έθιμο. Γύρω από το στύλο, 12 χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν μαζί, σε 6 ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι. Καθώς κινούνται γύρω από το στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του κι έτσι όπως γυρνούν πλέκουν τις κορδέλες γύρω από το στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς.

Ο ένας χορευτής περνάει τη μια φορά μέσα και την άλλη από έξω από τον άλλον και έτσι οι κορδέλες πλέκονται πολύχρωμες πάνω στο κοντάρι δημιουργώντας διάφορα χρωματιστά σχέδια. Όταν πια οι κορδέλες τυλιχτούν γύρω από το στύλο και οι χορευτές χορεύουν όλο και πιο κοντά σε αυτόν, τότε ο χορός τελειώνει και το στολισμένο γαϊτανάκι μένει να θυμίζει το αποκριάτικο πνεύμα. Πιθανόν ο κυκλικός αυτός χορός να υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από την χαρά στην λύπη, από τον χειμώνα στην άνοιξη, από την ζωή στον θάνατο και το αντίθετο. 
 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΛΕΚΙΝΟΥ







Σήμερα , με αφορμή την κατασκευή που κάναμε (Μαριονέτα - Αρλεκίνος) , διαβάσαμε την παρακάτω ιστορία!!!!




Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΛΕΚΙΝΟΥ

Μια φορά κι έναν καιρό στην πόλη με τις
γόνδολες, τη Βενετία, ζούσε ένα φτωχό παιδάκι, ο Αρλεκίνος. Τις μέρες της
Αποκριάς, στη Βενετία γιορτάζουν το καρναβάλι με παρελάσεις και γιορτές. Όλοι
ντύνονται μασκαράδες και κρυμμένοι πίσω από τις μάσκες τους γλεντάνε μέχρι το
πρωί.
Ο μικρός Αρλεκίνος, κάθε απόγευμα, καθόταν στο
παράθυρο, έβλεπε τους γελαστούς μασκαράδες που περνούσαν παρέες παρέες κάτω από
το σπίτι του και μερικές φορές ένα δάκρυ κυλούσε στο μαγουλάκι του. Θυμόταν πώς
ντυνόταν κι αυτός μασκαράς μαζί με τον πατέρα του και τη μητέρα του και κάνανε
βόλτες στην πλατεία το Αγίου Μάρκου με τα περιστέρια. Τώρα πια όλα ήταν
διαφορετικά ! Ο πατέρας είχε πεθάνει και η καημένη η μητέρα του με μεγάλη
δυσκολία κατάφερνε να πληρώνει τα έξοδά τους. Σκούπιζε, λοιπόν, το δάκρυ του
και χαιρετούσε τους γελαστούς μασκαράδες που του φώναζαν να κατέβει μαζί τους
στο γλέντι.
Η μαμά του είδε το κρυφό δάκρυ του Αρλεκίνου και
ανέβηκε στη σοφίτα αποφασισμένη να βρει κάτι, έστω κι ένα παλιό ρούχο, για να
μασκαρέψει το λυπημένο παιδί της. Κάτι μικρά κουρελάκια από υφάσματα της έδωσαν
την ιδία ! Τα μάζεψε όλα, πήρε τα ραφτικά της και δούλεψε μέχρι το πρωί. Ένωσε
τα μικρά κομματάκια, έκανε ένα μεγάλο πολύχρωμο πανί και μ’ αυτό έραψε μια
φανταχτερή στολή, που άλλη δεν είχε ξαναγίνει !
Ξύπνησε χαρούμενη το Αρλεκίνο και τον έντυσε με
τη στολή. Φούντωσε τα κατσαρά καστανά μαλλάκια του παιδιού και, σαν τελευταία
πινελιά, άνοιξε δυο τρύπες με το ψαλίδι της σε μια μαύρη βελούδινη λωρίδα και
την έδεσε στα μάτια του παιδιού για μάσκα ! Το αποτέλεσμα ήταν θαυμάσιο !
Ευτυχισμένος ο Αρλεκίνος, με τα δάκρυα απ’ τα
παράπονα να λάμπουν στα ματάκια του, έδωσε ένα σκαστό φιλί στη μανούλα του και
έτρεξε στην πλατεία.
Τα πυροτεχνήματα έλαμπαν στον ουρανό και τα
παιδιά μάζευαν καραμέλες και σοκολάτες που πετούσαν οι άρχοντες από τα
μπαλκόνια.
Όταν έφτασε στην πλατεία ο Αρλεκίνος, όλοι
θαύμαζαν τη φορεσιά του, κι εκείνος χαρούμενος άρχισε να χορεύει χωρίς να
φανερώνει ποιος είναι.
Ποιος είσαι; τον ρωτούσαν πολλοί. Είσαι από
τη Βενετία; Που αγόρασες αυτή τη θαυμάσια στολή;
Ο Αρλεκίνος χαμογελούσε και κρατούσε καλά
φυλαγμένο το μυστικό του, ώσπου μια κοπελίτσα τού άρπαξε τη μάσκα.
Είναι ο Αρλεκίνος ! φώναξαν κάποιοι ξένοι.
Αυτός είναι ο βασιλιάς του καρνάβαλου, φώναξαν
όλοι μαζί και του πρόσφεραν φρούτα και γλυκά χορεύοντας χαρούμενοι γύρω του.

Ο Αρλεκίνος χόρεψε ξέφρενα όλη νύχτα και το πρωί
γύρισε στο σπίτι του φορτωμένος με γλυκά.
Ένας χρόνος πέρασε. Την
επόμενη χρονιά, μόλις πλησίαζε η Αποκριά, όλοι έτρεξαν στη μητέρα του Αρλεκίνου
και πλήρωναν όσο όσο για να ράψουν μια πολύχρωμη φορεσιά αρλεκίνου...

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 8/3/2019









Σήμερα στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά κάναμε ασκήσεις στα τετράδια ( κίτρινο και πράσινο).

Για  Τρίτη  οι μαθητές έχουν τα εξής:
  •  Κλίνω στο κίτρινο τετράδιο τα ρήματα : εγώ στολίζω , εγώ πλένω.
  •   104ο Φυλλάδιο Γλώσσας (ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ)
  •   93o Φυλλάδιο Μαθηματικών ( ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ)





ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!!!